Zakładanie działalności gospodarczej

Planujesz założyć własną działalność gospodarczą, ale nie z bardzo wiesz jak to zrobić i od czego właściwie powinieneś zacząć? Przerażają Cię wszystkie formalności związane z otwarciem firmy i załatwianie spraw urzędowych? Skontaktuj się z nami! Oferujemy profesjonalną i kompleksową pomoc w zakresie zakładania własnej działalności gospodarczej. Pomożemy z wyborem rodzaju prowadzenia firmy (kody PKD), a także wyjaśnimy istotne różnice pomiędzy poszczególnymi formami opodatkowania, równocześnie dobierając tę najbardziej korzystną dla Twojego przedsiębiorstwa. Pomożemy również w procedurze wypełniania wniosku CEIDG oraz załatwimy za Ciebie formalności we wszystkich instytucjach urzędzie gminy/miasta, Urzędzie Skarbowym oraz Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.

Zakładanie działalności gospodarczej – pierwsze kroki

Najpierw należy udać się do Urzędu miasta lub gminy, zabierając ze sobą prawidłowo wypełniony wniosek CEIDG-1 oraz inne niezbędne dokumenty.

Wniosek CEIDG-1 można wypełnić w tradycyjny sposób, czyli ręcznie lub też przez Internet za pośrednictwem strony www.ceidg.gov.pl – dzięki czemu można zaoszczędzić sporo czasu i maksymalnie skrócić całą procedurę. Należy jednak pamiętać, że w przypadku gdy chcemy założyć działalność gospodarczą online, niezbędne będzie posiadanie własnego podpisu elektronicznego. W przypadku jego braku, należy zarejestrować się na stronie www.epuap.gov.pl (procedura jest bezpłatna), a następnie wysłać odpowiednie zgłoszenie z prośbą o zarejestrowanie własnego podpisu. W celu odbioru podpisu elektronicznego należy udać się po niego osobiście.

Po złożeniu wniosku Urząd miasta lub gminy automatycznie przesyła dane nowo założonej firmy oraz przedsiębiorcy bezpośrednio do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej, która następnie dokonuje rejestracji firmy oraz przesyła informację o założonej działalności gospodarczej do Urzędu Skarbowego oraz do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.